Naam                  Wim Nas

Leeftijd               66

Huisgenoten?    Lucie en af toe onze studerende kinderen Ewout en Mayra

Hobby’s              Reizen, fietsen, wandelen, golf, lezen, krant, opera, natuur, koken, Spierziekten Nederland

Opleiding             Universiteit Leiden, Biologie (Neuroanatomie)

Werk                    Hogeschooldocent Hogeschool Rotterdam, Instituut Gezondheidszorg, sinds een aantal maanden gepensioneerd.

Kan je wat meer over jezelf vertellen

Ik ben momenteel aan het wennen om niet meer met het werk bezig te zijn. Dat bevalt wel goed maar het vergt wat aanpassingen!

Tijdens mijn doctoraal onderzoek werkte ik samen op het Anatomisch Laboratorium met José Sedo. José had Friedreichse Ataxia. Hij was erg internationaal, Duitse moeder, Spaanse vader die hier in Nederland jarenlang ambassadeur van Spanje was. Hij zelf voelde zich vooral Nederlander. José richtte een vereniging op voor Friedreichers maar kwam er al snel achter dat het goed zou zijn deze stichting onder te brengen bij de VSN. Dat gebeurde zo rond 1985. Kort daarna overleed hij en hebben Paul Kluck en ik het stokje overgenomen.

Welk positieve effect heeft FA op je leven gehad?

Het was voor mij een mooie gelegenheid om mijn werk en Spierziekten Nederland in het bijzonder FA met elkaar in verbinding te brengen.

Ik heb veel meer oog gekregen voor de gehandicapte medemens.

Dat is snel beantwoord! Wordt zo snel mogelijk, als je eraan toe bent, lid van Spierziekten Nederland.

Via de landelijke contactdagen in Veldhoven en Lunteren, de Spierziekten Nederland Nieuwsbrief maar op de eerste plaats via de inspirerende filmpjes/foto’s van Jon en Marieke!

Naam                  Wim Nas

Leeftijd               66

Huisgenoten?    Lucie en af toe onze studerende kinderen Ewout en Mayra

Opleiding             Universiteit Leiden, Biologie (Neuroanatomie)

Kan je wat meer over jezelf vertellen

Welk positieve effect heeft FA op je leven gehad?

Ik heb veel meer oog gekregen voor de gehandicapte medemens.