De FAntastische fietstocht!

RideAtaxia is een fietsevenement dat we inzetten om aandacht te vragen en geld in te zamelen voor onderzoek naar Friedreich Ataxie. Internationaal waren er al rides in Amerika, Australië, Frankrijk, Duitsland en Ierland. In 2021 organiseerden we de eerste Nederlandse editie en die was meteen zeer succesvol met 150 deelnemers. Omdat we ook nog enkele grote donaties mochten ontvangen was de opbrengst ruim 50.000 euro!

Datum en routes

Op zaterdag 2 september 2023 is het weer zover, dan organiseren we de tweede Nederlandse RideAtaxia. Net als de vorige keer kun je kiezen uit 4 routes die met pijlen goed zijn aangegeven, over verharde wegen gaan en toegankelijk zijn voor alle soorten fietsen: gewone, wielrenfietsen, handbikes en mountainbikes. Daarnaast kun je dit jaar kiezen voor een onverharde mountainbikeroute (niet geschikt voor handbikes of (ren)fietsen). Deze route is niet met pijlen uitgezet. Je kunt hem zelf rijden via GPS of achter onze voorrijders aansluiten.

• 3   km. – deze kun je fietsen, lopen, rennen of rollen
  • 17 km. – zeer geschikt voor FAmilies met en zonder kinderen
  • 35 km. – voor de onverharde paden liefhebbers (niet geschikt voor handbikes)
  • 50 km. – voor als je vaker fietst
  • 80 km. – voor de gevorderde of fanatieke fietser

Inschrijving geopend!

Voor de RideAtaxia 2023 kun je eenvoudig online tickets kopen: ticketshop
We organiseren de fietstocht met enthousiaste vrijwilligers, lokale sponsoren en TML Dommelstreek. Het inschrijfgeld gaat volledig naar de Stichting-FAN.

Deelnamekosten: 12 euro (volwassene) of 5 euro (kind t/m 16 jaar) + 1 euro ticketkosten. Extra doneren kan en mag natuurlijk altijd! Maar we zijn sowieso heel blij als je komt. Alleen, met je partner, je familie, je vrienden of je fietsclub!

Voor bedrijven die met collega’s de fietstocht willen rijden en een beetje extra willen sponsoren is er de optie: 150 euro voor 10 deelnemers. Mail ons even als je op deze manier wilt deelnemen, dan ontvang je van ons een officiële factuur en formulier voor de 10 namen. Als dank vermelden we je als sponsor op de Socials van Stichting-FAN.

Locatie

De RideAtaxia is bij Wielervereniging TML Dommelstreek, Kervel 10, 5667 KN Geldrop. Parkeren is gratis en er is een invalidentoilet aanwezig. Starten kan tussen 9.00-10.30 uur (alle afstanden) en we eindigen om 16.00 uur.

Bij de wielervereniging kun je tegen schappelijke prijzen wat eten en drinken, je voorbereiden of achteraf uitrusten terwijl je oude vrienden ontmoet of nieuwe maakt. Je kunt solo starten of in een groepje, net wat jij wilt. Er is geen haast. Het doel is geld ophalen maar we vinden het minstens zo belangrijk om met z’n allen een gezellige dag te hebben en veel plezier te maken!