ROLLEN VOOR SPIEREN doneerde het mooie bedrag van€40.500,-. Hier beneden lees je het verhaal van Stichting ROLLEN VOOR SPIEREN.

“Mijn naam is Glenn Wijntjens (39). In mijn puberteitsjaren werd ik geconfronteerd met de progressieve spierziekte Ataxie van Friedreich (Friedreich Ataxie). Ik begon destijds moeilijker te lopen en mijn motorische beperkingen namen toe. Op mijn vijftiende moest ik noodgedwongen stoppen met mijn grootste hobby: voetballen. Het lopen ging verder achteruit en rond mijn twintigste belandde ik in mijn eerste rolstoel. Het begin van een erg moeilijke periode, die ik met veel en goede hulp van mijn ouders, familie en vrienden ben doorgekomen.

In 2018 werd ik gevraagd om samen met iemand deel te nemen aan IRONMAN Maastricht. Een lange afstand triatlon die bestaat uit 3,8 kilometer zwemmen, 180 kilometer fietsen en vervolgens 42 kilometer hardlopen. Een heftige uitdaging om mij op ‘sleeptouw’ te nemen! Na een dikke 15 uur bereikten we de finish.

Ik vond het een geweldige ervaring om ondanks mijn handicap toch mee te kunnen doen met een groot sportevenement. We namen vooral voor het plezier deel aan de IRONMAN, maar ook voor het goede doel! Er werd een mooi bedrag van 79.000 euro aan donaties opgehaald. De helft hiervan ging naar mijn spierziekte Friedreich Ataxie.

Vervolgens heb ik dat seizoen nog meegedaan aan verschillende hardloopevenementen, de halve marathon van Amsterdam en de halve marathon “de groene loper” van Maastricht.

Dit smaakte naar meer, daarom heb ik stichting ROLLEN VOOR SPIEREN opgericht. Samen met mijn vrienden zal ik blijven trainen om mee te kunnen doen aan sportevenementen en zodoende geld in te zamelen voor mijn spierziekte Friedreich Ataxie.

In juni 2021 is Stichting-FAN opgericht. Dit staat voor Stichting Friedreich Ataxie Nederland. Zij willen o.a. onderzoek naar FA naar Nederland halen. Een uitstekende gelegenheid dus hun een donatie vanuit stichting ROLLEN VOOR SPIEREN te doen! Op zaterdag 11 september 2021 werd het prachtige bedrag van 40.500 euro gedoneerd aan Stichting-FAN!

Ik stop natuurlijk niet! 10 oktober staat alweer de 10 EM van Antwerpen op het programma. Hiervoor kan natuurlijk nog steeds gedoneerd worden aan de stichting ROLLEN VOOR SPIEREN ten behoeve van onderzoek naar FA.”
Bron: www.rollenvoorspieren.nl