Mijn naam is Glenn Wijntjens. In mijn puberteitsjaren werd ik geconfronteerd met de progressieve spierziekte Friedreich Ataxie. Ik begon destijds moeilijker te lopen en mijn motorische beperkingen namen toe. Op mijn vijftiende moest ik noodgedwongen stoppen met mijn grootste hobby: voetballen. Het lopen ging verder achteruit en rond mijn twintigste belandde ik in mijn eerste rolstoel. Het begin van een erg moeilijke periode, die ik met veel en goede hulp van mijn ouders, familie en vrienden ben doorgekomen.

Ik heb vooral bekendheid gekregen in Maastricht omdat ik samen met vriendengroep “Super-Maan” Vastelaovendsvierder van Maastricht 2017 ben geworden. En ook door mijn deelname aan IRONMAN Maastricht 2018 waarbij ik op sleeptouw ben genomen. We hebben toen 80.000 euro aan donaties kunnen ophalen.

In mijn boek “Een lach met tranen”  beschrijf ik hoe het is om met deze spierziekte te leven. De leuke en minder leuke momenten. Vele gebeurtenissen waren waarschijnlijk anders afgelopen als ik gezond was geweest. Maar aan de andere kant zouden vele herinneringen dan nooit gemaakt zijn.

De volledige opbrengst van mijn boek gaat naar mijn Stichting ROLLEN VOOR SPIEREN. Deze stichting doneert haar geld aan onderzoek naar de spierziekte Friedreich Ataxie.

Mijn boek “Een lach met tranen” is te koop op de website rollenvoorspieren.nl en kost €24,95 excl. verzendkosten

Mensen uit België die het boek willen bestellen kunnen een mailtje sturen naar info@rollenvoorspieren.nl met hun adres.